App Store Optimizasyonu Avantajları Nelerdir ?
İnsanların uygulamaları arama yaparak %63 oranında erişmesine imkan tanımaktadır. Mobil ve uygulama kullanımı sayısını her geçen gün arttırmaktadır. ASO‘nun en büyük faydası ise gittikçe artan kullanıcı sayısıdır.Kullanıcı sayınız arttıkça rakiplerinize fark atacak ve daha fazla indirme olacaktır. Bu da doğrudan kazancınızı etkileyecek ve geliriniz büyük ölçüde artacaktır.
App Store SEO Nasıl Yapılır ?
Uygulama isminiz :Uygulama ismi akılda kalıcı olmalıdır. Uygun kelimeler ile uygulamayı anlatan bir uygulama ismi bulunmalıdır. Arama yapılabilecek ana kelimelerden oluşmalıdır. Biraz tahmin edebilir ya da bir kullanıcı olsam nasıl aratırdım diye düşünerek isim bulunmalıdır. İkon ve Ekran Görüntüleri : İkonlar özel seçilmelidir ve göze çarpmalıdır. Gerçekten kullanıcıyı doğrudan etkilediği için tekrar girme oranı artacaktır. En dikkat çeken fotoğraf en başta olmalıdır ve hem yatay hem de dikey dönüşüm sağlanmalıdır. Bu durum tekrar girme oranını büyük ölçüde arttırmaktadır. Çoklu dil desteği : Dünyada %3 Türkçe , %20 ise ingilizce konuşmakta. Yerel dile yönelik aramalarda yer almaya bakın. Bu durum ön sıralarda çıkma şansınızı artırır. Uygulama boyutu: Appstore için 50mb üzeri uygulamalarda wireless şart olduğu için boyuta dikkat etmeyen kullanıcılar indirme işleminden vazgeçebilir. Bu durumda sizi yine olumsuz yönde etkiler ve kaldırılma oranı artar. Dikkat Edilmesi Gerekenler : Bloglar ve haber sayfalarını kullanmakta fayda var. Ayrıca sosyal medyanın yanı sıra ücretsiz trafik ve Retention kullanın. Uygulamaya ait bir web sitesi de uygulamanız için artı sağlayacaktır.On – Metadata
- Uygulama Başlığı
- Açıklama
- Anahtar Kelime Alanı
- Uygulama Simgesi / İkonu
- Ekran Görüntüleri
- Off – Metadata
- Uygulama Derecesi (Ranking)
- Yorumlar
App SEO Kriterleri
- Uygulamanın adı
- Uygulamanın açıklama metni
- Uygulama logosu
- Uygulama video’su
- Uygulama yayıncısının markası
- Uygulamanın özel olarak hazırlanmış ekran görüntüleri
- Anahtar kelimeler